tisdag 14 maj 2013

Första mötet med foristen

Har ju redan skrivit om att jag har ringt och pratat med den florist som kommer sköta våra blommor, nämnligen Lottas blommor i östhammar.
Nu i helgen när jag och erik var hemma hos mina föräldrar passade vi på att hälsa på dom och boka iallafall en del av våra buketter. Och det kommer bli en stor leverans från dom!

Först ska jag ha en bukett, som kommer gå i färgerna rosa, vitt och grönt, med mycket band och pärlor. Murgröna var också en såndär grejj jag vill ha i min bukett.

Sedan kommer vi behöva ha 4 stycken tärnbuketter, som ska vara miniatyrer av min bukett. Förrutom det har vi även 3 små tjejer som ska strö rosor framför oss, men då kom vi faktistk på en bra grejj. man kan hos floristen köpa påsar med rosor som är ämnade för gästerna att kasta på oss, då kostar det 10 kr påsen/person. 10 stycken sånna påsar skulle absolut räcka för att fylla alla korgar och då kostar det totalt bara 100 kr :)

Detta och även 3 corsager har vi beställt, till Erik,Johan och Viktor. Eriks kommer däremot ha mer blommor i sig eftersom han är brudgummen :)

ungefär något sånt här har jag tänkt mig :) (bilden är tagen härifrån )

Kram / J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar