söndag 30 juni 2013

Stolsöverdrag fixade!

Tack vare mina fina systrar och deras barn lyckades jag igår fixa alla stolsöverdrag till bröllopet. Tror jag iallafall, det är ju det där med att vi kanske blir fler gäster än vi trott, men 110 stolar har jag iallafall fixat ;)

Jag har ju funderat på hur jag ska göra med det här, att hyra eller köpa färdiga stolsöverdrag kändes först som det absolut bästa alternativet, men det visade sig i slutändan vara alldeles för dyrt, och för knepigt att fixa med hämtning och återlämning. Så istället åkte vi igår till ikea och köpta 110 stycken av deras knoppa lakan. Dom kostar bara 19 kr styck, så det blev totalt 2090 kr och det var ungefär hälften av vad jag hade fått ge om jag hade hyrt stolsöverdrag.

Det vi måste fundera över nu är hur vi ska fästa ihop lakanen snyggt när vi väl hängt dom över stolarna, men det ska vi nog kunna lösa på något sätt tror jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar