måndag 22 april 2013

sökes - gamla glasflaskor


Vårat bröllop kommer ju vara av den lite mer lantliga arten, vilket jag verkligen gillar. Jag har ju bott på landet under hälften av min uppväxt så jag uppskattar den stilen mer än jag uppskattar det allför moderna :)
En av dekortionerna som vi har bestämt oss för att ha med är en väldigt enkel kombination av gamla glasflaskor och blommor, ungefär som på bilden nedan, som Sköna Hem visat. Man kan både hänga dom i taket i små trådar, eller ställa dom på bordet eller golvet för vackra effekter. Nu gäller det bara att hitta så många glasflaskor som möjligt! Jag har ett gäng hitills, men kanske inte mer än 10 stycken max. så dags att fynda på loppis eller liknande! Har ni några över får ni gärna hojta till :) Förrutom att det är snyggt är det ju också både billigt, och ett bra sätt att återanvända gamla saker. :)
Kram / Johanna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar